Β’ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ Υποβρύχιο Παπανικολής. Τα σιωπηλά Χριστούγεννα του ΄40 που λάβωσαν τους Ιταλούς. Έριξαν 85 βόμβες βυθού και δεν το πέτυχε ούτε μία!…
Μία χριστουγεννιάτικη ιστορία απ’ το έπος του ’40. Ο Ελληνο-ιταλικός πόλεμος μαίνεται, όχι μόνο στα βουνά της Ηπείρου, αλλά και στη θάλασσα της Μεσογείου. Το ιταλικό ναυτικό ήταν το μεγαλύτερο των εμπολέμων, ξεπερνούσε ακόμα και το βρετανικό. Το ελληνικό ναυτικό είχε μόλις 5 υποβρύχια, τεχνολογίας Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου….
Ένα από αυτά ήταν το υποβρύχιο «Ο Παπανικολής». Κυβερνήτης του ήταν ο Μίλτος Ιατρίδης, ένας θαρραλέος, αλλά και απείθαρχος θαλασσόλυκος….

Στις 22 Δεκεμβρίου του 1940, το υποβρύχιο έκανε περιπολία κοντά στις ακτές της ιταλοκρατούμενης Αλβανίας. …
Το Παπανικολής «έστησε καρτέρι» γύρω απ’ το λιμάνι και περίμενε να έρθουν τα ιταλικά πλοία, που θα μετέφεραν εφόδια για τον ιταλικό στρατό. Δύο μέρες μετά, εμφανίστηκαν στον ορίζοντα.
Το υποβρύχιο εκτόξευσε δύο τορπίλες και διέλυσε το μεταγωγικό πλοίο «Φιρέντσε». Ήταν μία εξαιρετική στρατηγική νίκη για τους Έλληνες. …Όπως ήταν αναμενόμενο, οι Ιταλοί δεν χάρηκαν καθόλου. Πήραν τον Παπανικολή «στο κατόπι» και εκτόξευσαν δεκάδες βόμβες με την ελπίδα να το βυθίσουν.
Έριξαν 85 βόμβες βυθού. Δεν το πέτυχε ούτε μία. Το πλήρωμα του υποβρυχίου πέρασε την παραμονή και την ημέρα των Χριστουγέννων, στο βυθό της θάλασσας, κυνηγημένο από το ιταλικό ναυτικό….Το ελληνικό ναυτικό δεν παραδόθηκε ποτέ στους κατακτητές….
Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.






